Sabtu, 24 Januari 2009

funfair yang penipu..

malam semalam aku habiskan masa dengan famili aku pergi ke funfair yang 10 minit dari rumah aku..(kalau naik kereta lar)..(20 minit kalau jalan kaki)..
mula plan kami tak jadi sebab secara tiba2 hujann daa...
aku relax jer..sebab pergi or tak sama je..
nanti2 pun boleh pergi jugak..bukan jauh..tapi disebabkan anak buah aku da tarik muka..
sebab kitaorang dah janji nak pergi..so turutkan je..
tapi nasib baik hujan da berhenti...
tapi rasa macam nak gelak..sebab aku ingat yang pergi budak2 je tapi bapak budak lagi banyak yang pergi..tak heran lah jugak..sebab mesti ar nak temankan anak-anak dorang tapi..yang lagi kelakar yang bapa2 lagi banyak main dari anak2nya..
wakaka..
seronok gak tengok gelagat orang kat situ..
ni yang mengingatkan aku masa kecik dulu..

nangis sampai hentak2 kaki nak pergi funfair..
ha!ha! *gila mengada..
(tapi agak sedih sebab teringat arwah mak yang rajin melayan karenah aku..huhu)
banyak jugak lar game kat sana..
















nampak je macam game bodoh2 tapi penipu..huhu..
asal aku kata penipu?
mana tak..
first game yang kita orang main..baling gegelang kata dalam botol kaca..
gila ar..dah lah gegelang tu kaca..berat..amat jarang sekali nak masuk..
botol nak dapat patung besar lak da le besar tinggi pulak..
macam tak nak kasi je..hampeh..

sekali main 2 token..1 token rm 2..
kakak aku tukar sampai 31 token..rm62
gila kentangg!! semata2 nak layan anak buah aku tu..aiseyy..bankrup..
nasib budak2..layankan aje..
then kitaorang pergi ke game baling gegelang dekat paku2 yang terpacak atas meja
yang ada label2 hadiah..
lagi satu penipu..cos gegelang yang digunakan gegelang besi..bila baling bukan masuk tapi melantun2..lagi menipu..

tapi sangat memalukan ar..bila anak buah aku lah yang paling banyak berjaya memasukkannya..
hahaha..dari makcik2 dia..
* sebenarnya jeles ar tu, tu pasal cakap semua game penipu..
wakaka..
tapi semua mood berubah bila semua orang nak sangat naik kapal *ape entah namenya..
gila laju..buat orang pening..
bayangkan kakak aku yang paling banyak cakap, bila naik terus terdiam..
wakaka..

turun je semua mabuk..hah! tu lah excited sangat nak naik last2 semua pening..
aku pulak tak rasa ape pun..aiceh *gila berlagak..tapi effect selepas 1/2 jam..hampeh!
kitaorang terus main game lain sebab nak habiskan token2 yang berlambak2 tu..

kakak aku pun menunjukkan bakat main dart..
gila kentang!! tak sangka aku..agak berbakat gak kakak aku..
aku pulak hanya tertarik dengan game2 yang berpusing2 dan rumah hantu..
satu lagi sebab nak tahu kenapa aku kata penipu..








cos rm62 habis tapi ni je hadiah kitaorang bawa balik..

aigoo..malam tu tak ada "ong" la..

*cube dapat patung besar mesti aku tak kata penipu..huhu!!siot..

bila token2 dah habis..
aku pun ajak kakak aku pergi cari limau kat Tesco..
memandangkan aku suka makan buah2..


tapi bila masuk je Tesco macam nak keluar balik
gila ramaiiiii..........
lupa pulak kang cina nak raya..


limau pun habis..geram2..

memang kitaorang ada barang nak beli tapi bila tengok tempat bayar..
huhu..lupakan niat lah..


last2 kitaorang pergi tempat permainan kanak2..
and pergi main semua mainan yang ada kat situ..
kakak aku yang angah pun turut layan kitaorang yang gila ni..
haahaha..seronok2..
orang lain mesti kata kitaorang gilakan..cos umur da berapa..
ha!ha!ha! aku peduli apa..
saja hilangkan tension...bukan senang nak tengok aku mengila macam tu..
*yeke?? heehehehe...


nak dijadikan cerita..bila malas nak beratur panjang nak bayar..
ditambah penat mengacau dan menjahanamkan mainan2 yang ada kat situ..
kitaorang balik ar..merehatkan badan pulak..
hohoho...

1 ulasan:

Cik Ateen berkata...

hahahaha..
bla ko ade blog??
ak xtau pown..
wee:DD
add laa ak yer..
huhuhhu


ShoutMix chat widget